Formació i Assessorament - Créixer Junts
22185
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22185,hazel-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-4.3,wpb-js-composer js-comp-ver-7.9,vc_responsive
 

Formació i Assessorament

Proposta formativa

Serveis per a la Infància Créixer Junts neix l’any 2003 i la principal activitat de l’empresa és la gestió de serveis educatius per a infants de 0 a 3 anys i les seves famílies, i el seu punt de partida és el respecte cap a la infància de la mà de la innovació pedagògica.

 

Amb l’objectiu d’acompanyar equips docents i famílies, des de fa uns anys, ens dediquem a la formació pedagògica arreu del territori català i internacional per a equips educatius i grups de famílies.

 

FORMACIONS: estan destinades a equips educatius i combinen sessions teòriques amb dinàmiques vivencials i sessions de treball intern.

XERRADES: estan destinades a grups de famílies o equips educatius que vulguin tenir una pinzellada sobre algun tema relacionat amb la infància.

 

CONTACTA'NS

Cursos de formació i xerrades

L'Evolució del joc autònom lliure en infants de 0 a 3 anys

Es proposa un anàlisi de l’evolució del joc en els infants des que neixen fins als 3 anys, tot propiciant l'ús de material no estructurat, de reutilització i inespecífic com a proposta per als infants.

Moviment Lliure i habilitats motrius a l'escola i a casa

Parlarem de l’evolució natural i motriu de les habilitats físiques dels infants els primers anys de vida, tractarem el moviment lliure i els seus beneficis a casa i a l’escola, per a un afavoriment de la seguretat emocional i corporal dels infants.

Canvi de bolquers i control total d’esfínters

Explicarem la importància d’aquest moment de cura, on el respecte pel cos de l’infant i la seva evolució cap al control total d’esfínters, esdevenen fonamentals per a l’autoestima i per a un bon desenvolupament físic i emocional.

Àpats i acompanyament a casa i a l'escola

Parlarem, per una banda, de l’evolució d'aquest moment tan important: des de donar de dinar a la falda fins a l’autonomia i l’autoregulació dels infants al menjar sols. També es tractarà la bona relació amb el menjar, el respecte cap a la sacietat i els gustos dels infants en aquestes edats.

Respecte i acompanyament emocional de criatures en la primera infància (socialització)

Es parlarà sobre els processos de socialització dels infants, el paper de la persona adulta en l’acompanyament de les emocions, i les relacions entre iguals, tot reflexionant sobre els conflictes entre criatures i donant propostes per a la mediació a les persones adultes que les acompanyen.

Límits, normes i amor a l'escola i a casa

Es tractarà de reflexionar sobre l’acompanyament de la persona adulta en l’adquisició de normes i límits, acord a les capacitats dels infants de 0 a 3 anys. Es parlarà d’un acompanyament en el respecte sense retrets, crits ni càstigs, per tal d’ajudar les criatures a un bon desenvolupament de l’autoestima.

L'acompanyament i la relació de les famílies a l'escola

Es proposarà de reflexionar sobre un acompanyament respectuós de les famílies, tot intentant buscar de crear una relació propera, sana i equilibrada. Es recomanaran activitats i eines per a una millor comunicació i participació de les famílies dins la llar.

Eines per a la Cohesió d'equip

Es reflexionarà sobre el treball en equip, la cohesió i la bona relació dins l’escola bressol, tot proporcionant dinàmiques i anàlisis dels possibles problemes o desacords. Des d’una visió pràctica es fomentarà el diàleg i es crearan nous acords per al bon funcionament de l’escola.

Implementació del nou currículum d’educació infantil

S’analitzarà la nova llei d’educació (LOMLOE) i la seva adaptació autonòmica. Es proporcionaran eines per als equips tant amb relació a les programacions, com a altres documents pedagògics i organitzatius.

Taller per a homes

Dinamització d’espais destinats a pares homes on compartir i reflexionar sobre experiències, neguits i vivències dels participants acollint i acompanyant cada situació amb respecte tot oferint eines per a la gestió emocional individual i familiar.

 

El nostre equip formador

Azucena Linares
Mestra d’educació Infantil, Llicenciada en Pedagogia. Sòcia fundadora de CJ.

Ha participat en el grup 0-3 de l’ICE de la UAB. Ha participat amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en la creació de diverses publicacions pedagògiques.

Forma part del consell d’administració de l’Associació Pikler Internacional. Ha treballat com a professora de Cicles formatius de Grau Superior d’Educació Infantil. Ha conegut les experiències d’altres realitats educatives de diversos països del món: Lóczy (Budapest), Reggio Emilia (Itàlia), Finlandia, entre d’altres. Ha participat en grups de treball per a la Innovació Educativa a l’URL. Va co-dirigir el Màster “Educació i salut en la vida quotidiana”, organitzat per la UB. Ha publicat diversos articles i ha participat en la redacció de documents i guies d’Educació Infantil, publicats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. En els seus inicis va treballar com a educadora, mestra i directora en diferents escoles públiques i privades. Actualment també està finalitzant els Estudis per ser Pedagoga Pikler de la Petita Infància, a través de la Asociación Pikler por los niños.

Llegir més...

Meritxell Piazuelo
Diplomada en Magisteri en l’especialitat d’Educació Infantil per la Universitat de Blanquerna Ramon Llull.

Ha treballat durant més de 12 anys a diferents Escoles Bressol de gestió directa i indirecta. Educadora, mestra, directora i actualment coordinadora pedagògica de CJ.

També ha impartit l'assignatura de ``Matemàtiques 0-3`` a la Universitat de Vic. Ha col·laborat amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat realitzant algunes Unitats Didàctiques de les noves Orientacions del Currículum d'Educació Infantil per a la Generalitat de Catalunya.

Llegir més...

Esther Prat
Graduada en magisteri especialitzada en Educació Infantil i en Tecnologies digitals per a l’aprenentatge, la comunicació i l’expressió per la UB.

Té una àmplia experiència com a educadora, directora i coordinadora pedagògica, i complementa la seva activitat amb formacions tant per equips com per a famílies.

Marta Seguí
Diplomada en Magisteri Educació Infantil per la UAB.

Ha treballat durant més de 10 anys a diferents Escoles Bressol de gestió indirecta, com a mestra, coordinadora pedagògica de CJ i actualment de directora.

Des de fa anys combina les seves tasques educatives a les escoles amb formacions a famílies i equips, sobre el respecte i l'acompanyament emocional a les criatures.

Llegir més...

Esther Carretero
Tècnica Superior en Educació Infantil.

Ha treballat durant més de 10 anys a diferents Escoles Bressol de gestió indirecta, com a educadora i actualment, és coordinadora pedagògica.

Des de fa anys combina les seves tasques educatives a les escoles amb formacions a famílies i equips, sobre la vida quotidiana a l'escola i la criança en els primers anys de vida.

Llegir més...

Rosa Vidiella
Educadora especialitzada i Llicenciada en Pedagogia.

Fa treball de reflexió amb equips d'escoles bressol i amb famílies. Assessora de noves construccions i equipaments de l'IMEB i d'altres Ajuntaments. Va ser membre de la junta de l'Associació Pikler Hengstenberg i del grup 0-6 i 0-3 de l'ICE de la UAB.

Forma part del consell d’administració de l’Associació Pikler Internacional. Ha treballat com a professora de Cicles formatius de Grau Superior d’Educació Infantil. Ha conegut les experiències d’altres realitats educatives de diversos països del món: Lóczy (Budapest), Reggio Emilia (Itàlia), Finlandia, entre d’altres. Ha participat en grups de treball per a la Innovació Educativa a l’URL. Va co-dirigir el Màster “Educació i salut en la vida quotidiana”, organitzat per la UB. Ha publicat diversos articles i ha participat en la redacció de documents i guies d’Educació Infantil, publicats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. En els seus inicis va treballar com a educadora, mestra i directora en diferents escoles públiques i privades. Actualment també està finalitzant els Estudis per ser Pedagoga Pikler de la Petita Infància, a través de la Asociación Pikler por los niños.

Llegir més...

Núria Ferrando
Diplomada en Fisioteràpia. Postgrau en “Reequilibració neuromotriu del raquis”. Postgrau en “Teràpia reequilibradora de l’aparell locomotor”. Postgrau de Fisioteràpia en Pediatria.

Col·labora formant els equips de les escoles bressol i realitza sessions de psicomotricitat preventiva amb famílies. Ha estat membre de la Junta de l’Associació Pikler Hengstenberg.

Sònia Lorente
Diplomada en Magisteri en l’especialitat en Educació Infantil per la UB.

Ha treballat durant més de 20 anys a diferents Escoles Bressol de gestió indirecta, primer com a educadora infantil, després com a mestra i coordinadora, i durant sis anys com a directora de l'EBM El Cavallet a Sant Andreu de la Barca.

Actualment mestra d'I4 a una escola comunitat d'aprenentatge i formadora del Departament. També ha realitzat xerrades pedagògiques vers les relacions escola i famílies, observacions i assessoraments a escoles bressol de Barcelona i de la Comunitat de Madrid.

Llegir més...

Carolina Palacios
Diplomada en Magisteri en l’especialitat d'Educació Infantil per la UAB.

Porta 15 anys com a mestra en Escola Bressol i actualment com a Directora. Paral·lelament mestra associada a la UAB i membre de l'equip d'Educació Infantil 0-6 de l'ICE de la UAB. Interessada i formada en Educació en la Natura.

Des de fa anys combina les seves tasques educatives a les escoles amb formacions a famílies i equips, sobre el respecte i l'acompanyament emocional a les criatures.

Llegir més...