Els principis Piklerians a les escoles bressol - Creixer Junts
21942
post-template-default,single,single-post,postid-21942,single-format-standard,hazel-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-4.3,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Els principis Piklerians a les escoles bressol

Els principis Piklerians a les escoles bressol

Us presentem el treball de fi de grau de la Hilda Alonso Ruiz on ha participat l’Azucena Linares (mestra d’educació Infantil, Llicenciada en Pedagogia. Sòcia fundadora de CJ) i la Jessica Sebastià (directora d’EBM La Barqueta) que té com a objectiu general indagar sobre els principis piklerians a les escoles bressol, profunditzant en la importància de cadascun d’aquests principis.

D’aquesta manera es pretén conèixer quina és la millor manera d’afavorir el desenvolupament òptim dels infants, segons la pediatra Emmi Pikler. En conseqüència, és imprescindible conèixer qui va ser Pikler, quines van ser les pràctiques a l’orfenat Lóczy i com es duien a terme aquestes. També es pretén conèixer si ha estat possible traslladar aquestes pràctiques a la realitat de les escoles bressol i, en cas afirmatiu, indagar sobre les particularitats d’aquestes en contextos reals de pràctica.

Per tal de poder realitzar aquest estudi, s’ha considerat necessari fer una recerca bibliogràfica i una anàlisi documental, amb la finalitat de recopilar informació de qualitat, així com entrevistar a dues professionals que actualment vetllen per traslladar les idees de Pikler a les escoles on treballen.

El treball també té com a finalitat elaborar un document senzill que reculli les condicions òptimes per a l’aplicació dels principis a les escoles, destacant les principals tasques de l’adult per tal de vetllar pel desenvolupament integral dels més petits. A més, es pretén que aquest document pugui convertir-se en una guia per a educadors i educadores que desitgin basar les seves pràctiques docents en les idees de Pikler.

Document sencer

No Comments

Post a Comment